به گزارش روابط عمومي كانون شنبه يازدهم مردادماه ١٣٩٩ دكتر جليل مالكي رئيس و دكتر عبدالله سمامي نايب رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز نشستي با كاركنان اداري كانون برگزار كردند. در اين نشست دكتر مالكي با تاكيد بر اينكه تخلفات اداري در بين كاركنان اداري كانون در مقایسه با سایر سازمان ها در كمترين حد ممكن است که جای تشکر دارد گفت: بر اساس خطي مشي های تعیین شده ، فصل جديدي در خدمات اداري كانون وکلا شروع شده است.مسئولیت بخش اساسي اجرای برنامه های مبتنی بر اين خطي مشي ها باکارمندان عزيز کانون است . یکی از مهمترین این خط مشی ها رفتار عزتمند و موجب افزایش اعتماد وکلا و کار اموزان به خانه صنفی خود یعنی کانون وکلا است. در راستای این هدف همکاران باید در مواجهه با ارباب رجوع با نهایت صبر و احترام و اخلاق رفتار نمایند.باید توجه داشته باشید که نارضايتي وكيل و كارآموز وكالت از نحوه ارائه خدمات شما و تکرار آن باعث كاهش اعتماد آنها به کانون مي شود که باید به طور جد از آن پرهیز کرد.شان وكيل و كارآموز وكالت در كانون باید به طور كامل رعايت شود حتي اگر رفتار نامناسب و خلاف شأن از آنها مشاهده شود کارمند نباید مقابله به مثل کند بلکه باید با رعایت احترام به آنها مراتب را جهت رسیدگی در مراجع مربوطه به مدیر داخلی اعلام تا برابر مقررات اقدام نماید.
دكتر مالكي ادامه داد: نكته بعد "رعایت نظم سازماني" است .رعايت "نظم سازماني " بايد سرلوحه امور همکاران اداری باشد . نظم اداری يعني نظم در ورود و خروج به موقع و انجام هر کار در زمان مناسب خود . رعایت سلسله مراتب اداري یکی دیگر از مقتضيات "نظم سازماني" است كه بايد به آن توجه کنند.رئیس کانون مرکز همچنین افزود : رعایت رفتار سازمانی از دیگر و ظایف کادر اداری کانون است . منظور از رفتار سازمانی وظیفه شناسی در حین خدمت . کارایی لازم در انجام وظیفه ، پرهیز از اتلاف وقت اداری ، رفتار مناسب با ارباب رجوع بالاخص وکلا و کار اموزان وکالت . عدم مکالمه تلفنی شخصی در حین مواجهه با ارباب رجوع ، عدم محول کردن کار امروز به فردا و بالاخره امانت داری و پرهیز از سخن چینی و غیبت در حین انجام و ظیفه است که باید رعایت شود. در پایان آقای دکتر مالکی ضمن قدر دانی از زحمات همکاران افزودند با اجرای دقیق آیین نامه رسیدگی به تخلفات اداری نظام تشویق در موارد کارایی از یک طرف و سامان دهی رفتار سازمانی در مواجهه با تخلفات اداری اجرایی خواهد شد.
در ادامه دكتر عبدالله سمامي نایب رئیس محترم کمیته ب کانون به ايراد سخن پرداخت و گفت : همانطور كه بايد اخلاق با وكلا و كارآموزان رعايت شود ميان خودتان نيز بايد رعايت شود يعني در ارتباط همكاران اداري با هم نيز بايد رعايت اخلاق انجام شود. ايشان گفت هر كارمندي در حوزه فعاليتي كه در كانون انجام مي دهد مي تواند طرح هاي خلاقانه خود را در بهتر شدن وضعيت اداري به مدير محترم داخلي و بنده ارائه دهد. در پايان نيز موسوي مدير داخلي كانون ضمن تبريك به رئيس و نايب رئيس كانون به ايشان اين اطمينان را داد كه كمترين چالش ها در امور اداري كنترل شود تا اعضاي محترم هيات مديره به مسايل كلان كانون با خيالي آسوده بپردازند.
روابط عمومي كانون وكلاي دادگستري مركز