راهنمای تمدید پروانه اینترنتی وکلای دادگستری عضو کانون مرکز (غیر از کارآموزان)
به اطلاع کلیه همکاران گرامی می رساند، خدمات تمدید پروانه وکالت از هم اکنون به صورت اینترنتی انجام می پذیرد .
پس از آن ، جهت ثبت نهایی تمدید با در دست داشتن دفترچه وکالت به کانون مراجعه نمایید.
١- در منوی خدمات الکترونیک سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir ، به قسمت پورتال خدمات الکترونیک مراجعه نمایید.
٢- درصورتی که قبلا نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده اید؛ آنها را در قسمت مربوطه وارد کرده و تصویر کد امنیتی نمایش داده شده را عینا در کادر مربوطه وارد نمایید ؛ سپس بر روی دکمه «ورود» کلیک نمایید.
توجه: درصورتی که تا کنون نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال کانون وکلا را دریافت نکرده اید ، با کلیک بر روی دکمه «دریافت نام کاربری و رمز عبور» در پایین صفحه و طی کردن مراحل آن ، می توانید از نام کاربری و رمز عبور خود مطلع شوید.
پس از ورود، در منوی برنامه ، گزینه «پروانه» را انتخاب کرده تا زیر منوی آن نمایش داده شود.
٣- جهت اخذ گواهی مفاصاحساب دارایی پس از ورود به پورتال در منوی «پروانه» گزینه ی «لیست درخواستهای گواهی مالیاتی» را انتخاب نمایید. سپس نسبت به ثبت درخواست برای صدور گواهی مفاصا حساب الکترونیک مالیاتی اقدام فرمایید.توجه : لازم به توضیح است برای دریافت گواهی مفاصاحساب الکترونیک مالیاتی ، ارائه کدرهگیری و کدپستی مندرج در پرونده مالیاتی شما الزامی می باشد.راهنمای سامانه مودی توجه : امکان ثبت درخواست برای اخذ مفاصاحساب مالیاتی در سامانه https://my.tax.gov.ir/ در منوی درخواست ها ، گزینه ی ( درخواست صدور گواهی ماده ١٨٦) فراهم شده است ولی فقط نتیجه ی درخواست هایی که از طریق سامانه کانون وکلا به ثبت رسیده باشند در روند ثبت درخواست تمدید شما قابل مشاهده است. در نظر داشته باشید که درخواست هایی که مستقیما در سامانه مالیاتی my tax ثبت می شوند در سامانه پورتال خدمات الکترونیک کانون وکلا قابل مشاهده نبوده و باید مجددا در سامانه ی کانون نیز درخواست گواهی مفاصاحساب مالیاتی را ثبت نمایید.ترجیحا از ثبت مستقیم درخواست در سامانه امور مالیاتی خودداری نمایید و درخواست خود را در پورتال کانون وکلا ثبت کنید و برای پیگیری درخواست های در انتظار بررسی و یا اعلام بدهی ، به سامانه امور مالیاتی مراجعه نمایید.وکلای محترم در صورتی که از طریق سامانه امور مالیاتی مستقیما اقدام به ثبت درخواست می نمایید ، در تکمیل فرم درخواست صدور گواهی ماده ١٨٦ ، ( انتخاب نوع مجوز ) را با گزینه ( صدور پروانه پایه یک وکالت دادگستری ) تکمیل نموده و سپس اقدام به ثبت درخواست نمایید. در صورت انتخاب سایر گزینه ها ، در مواردی که اعلام بدهی شود با مشکل عدم صدور مفاصا حساب در پورتال خدمات الکترونیک کانون وکلا مواجه می گردید.
٤- جهت دریافت مفاصا حساب صندوق حمایت به صورت الکترونیک به سایت صندوق حمایت hamivakil.ir مراجعه نمایید.
دقت نمایید که پس از پرداخت فیش های مربوطه ، نسبت به ثبت درخواست مفاصا حساب، اقدام نمایید تا نتیجه آن اقدام به کانون به صورت الکترونیک ارسال گردد.
٥- برای ثبت درخواست جدید برای تمدید پروانه ، گزینه «درخواست جدید برای تمدید پروانه» را انتخاب نمایید.
٦- درصورتی که وضعیت اشتغال شما مورد تایید کانون بوده و همچنین گواهی مفاصا حساب صندوق حمایت شما اعتبار داشته باشد؛ ثبت درخواست تمدید پروانه برای شما امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت ابتدا باید نسبت به رفع این نواقص اقدام نمایید.
٧- در ادامه روند درخواست تمدید پروانه ، در صفحه مربوط به ثبت درخواست تمدید پروانه ، لیست مفاصا حساب های مالیاتی را که قبلا تصاویر اسکن شده آنها در برنامه اتوماسیون کانون ثبت شده است را مشاهده کرده و در صورتی که نیاز به ارسال مدرک جدیدی برای تمدید پروانه شما می باشد ، بر روی دکمه «اضافه کردن مدرک جدید» کلیک نمایید.
توجه: در صورتی که مفاصاحساب مالیاتی را به صورت الکترونیکی اخذ نموده اید ، نیازی به اسکن و ارسال مدرک به شیوه مدارک کاغذی قبلی نمی باشد و فایل آن به صورت الکترونیک برای کانون ارسال شده است.
مفاصا حساب مالیاتی فیزیکی ( مدارکی که به صورت کاغذی توسط اداره دارایی صادر شده اند ) لازم جهت تمدید پروانه :
برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال ١٤٠٦---> ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٤٠٠برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال ١٤٠٥----> ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٩برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال ١٤٠٤----> ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٨
٨- برای اضافه کردن مدرک جدید ، در پنجره باز شده ، ابتدا سال مربوط به اسکن مدرکی که ارائه می کنید و سپس نوع مدرک را انتخاب کرده و نهایتاً در قسمت تصویر مدرک ، بر روی دکمه Browse کلیک کرده و فایل تصویری مربوط به آن مدرک را انتخاب و در انتها بر روی دکمه «ارسال مدرک» کلیک نمایید.
توجه مهم: نوع فایل تصاویر ارسالی .jpg بوده و حجم هر یک از آنها بیشتر از ١٠٠ KB و کمتر از ١٠٠٠KB یا (١MB) باشد. دقت نمایید که در نام گذاری فایل ها از حروف انگلیسی استفاده شود .
٩- درقسمت «لیست اطلاعات حق المشاوره»، در صورتی که به عنوان مشاور در ارگانی مشغول به کار بوده اید، اعلام نمایید. برای این منظور بر روی دکمه «اضافه کردن حق المشاوره» کلیک کنید.
١٠- برای اضافه کردن «حق المشاوره» ، در فرم باز شده ، ابتدا نام سازمان یا ارگان مربوط را وارد کرده و سپس مدت حضور در آن سازمان را (بر حسب ماه) وارد نمایید. در قسمت «کل مبلغ دریافتی (ریال)» کل مبلغی که در مدت حضور در آن سازمان به عنوان حق المشاوره دریافت نموده اید را وارد کنید. در انتها بر روی دکمه «ثبت اطلاعات» کلیک نمایید.
١١- پس از اضافه کردن مفاصا حساب های مربوطه جهت تمدید پروانه و اعلام مشاوره (در صورت داشتن) ، حتما بر روی «ثبت درخواست» کلیک کنید تا پس از تایید کردن، درخواست شما در برنامه ثبت شود.
١٢- پس از ثبت درخواست تمدید ، جهت کنترل وضعیت ثبت یا عدم ثبت، در منوی «پروانه» بر روی گزینه «لیست درخواست های تمدید پروانه» کلیک نمایید تا لیست درخواست های ثبت شده شما نمایش داده شود.
١٣- در اولین مرحله برای درخواست تمدید، وضعیت «در انتـظار پاسـخ کانـون» را مشاهده خواهید نمود، که پس از تایید کانون، به حالت «در انتظار پرداخت» تغییر وضعیت می دهد. این فرایند حداکثر ٤٨ ساعت اداری به طول می انجامد. در غیر این صورت ، علت عدم پذیرش درخواست تمدید پروانه ، به صورت پیامک به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.
١٤- در صورت مشاهده وضعیت «در انتظار پرداخت» و فعال شدن دکمه (پرداخت) ، شما می توانید با تعیین عدد (تعداد سال انتخابی جهت تمدید پروانه) به درگاه بانک رفته و پرداخت وجه را انجام دهید . اگر پرداخت با موفقیت انجام پذیرد ، درخواست شما به وضعیت «پرداخت شده و در انتظار تایید کانون» تغییر حالت خواهد داد.
توجه: چنانچه حق المشاوره ای اظهار و اعلام نموده باشید، ١/٢٥ درصد سهم کانون از طریق سیستم منظور و به مبلغ حق عضویت افزوده شده و در درگاه بانک دریافت خواهد شد.
تذکر مهم: در هنگام پرداخت وجه ، در درگاه بانک حتما بر روی دکمه «تکمیل خرید و انتقال به سایت پذیرنده» کلیک نمایید تا پرداخت انجام شود . در غیر این صورت مبلغ کسر شده به حساب شما بر می گردد و پرداخت شما در سیستم کانون ثبت نمی شود.
١٥- پس از پرداخت حق عضویت کانون در پورتال وکلا و همچنین پرداخت هزینه تمدید سهم دادگستری در سامانه عدلیران (سامانه وکلا) و به روز رسانی «تاریخ پرداخت هزینه تمدید» در سایت عدلیران ، برای ثبت نهایی تمدید پروانه در سیستم و درج آن در پروانه وکالت ، حضور شخص وکیل به همراه اصل پروانه در کانون الزامی می باشد.
توجه مهم:
جهت ثبت نهایی تمدید با در دست داشتن اصل دفترچه وکالت به کانون مراجعه نمایید..
توجه:
تا زمانی که هزینه تمدید سالیانه پروانه وکالت (سهم دادگستری) را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا قسمت (سامانه وکلا) در سایت adliran.ir به صورت الکترونیکی پرداخت ننموده اید، ثبت تمدید پروانه امکان پذیر نخواهد بود.
به این نکته هم دقت فرمایید که پس از ثبت تمدید در سیستم کانون وکلا ممکن است ، ارسال اطلاعات مربوط به اعتبار پروانه شما به سامانه های قوه قضاییه ، با تاخیر و طی مدت ٧٢ ساعت طول بکشد، بنابر این توصیه میشود، از هم اکنون نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نموده و آن را به روزهای پایانی آبان ماه موکول نفرمائید.
اطلاعیه
قابل توجه همکاران محترم:
جهت پرداخت هزینه تمدید پروانه (سهم دادگستری) می توانید از طریق سایت عدلیران قسمت (سامانه وکلا ) و یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نمایید.
جهت دریافت فایل راهنما برای پرداخت هزینه تمدید پروانه (سهم دادگستری) اینجا کلیک نمایید.
توجه فرمایید: اگر در دفاتر خدمات الکترونیک نسبت به پرداخت هزینه اقدام نموده اید، حتما از به روز شدن «تاریخ پرداخت هزینه تمدید پروانه» در سایت عدلیران مطمئن شوید.
روند کار در دفاتر به این صورت است که پس از دریافت وجه از طریق دستگاه پوز مستقر در دفاتر، باید در صفحه وکیل بر روی دکمه سبز رنگی با عنوان «هزینه تمدید را پرداخت کرده ام» کلیک نمایند. در صورتی که این کار را انجام ندهند ، «تاریخ پرداخت هزینه تمدید پروانه» به روز نخواهد شد.
این اقدام را خود وکیل محترم نیز می تواند در سایت عدلیران adliran.ir با ورود به سامانه وکلا انجام دهد و از به روزرسانی «تاریخ پرداخت هزینه تمدید پروانه» ، اطمینان حاصل نماید.
توجه فرمایید که اگر ( به دلیل عدم تکمیل روند پرداخت هزینه تمدید سهم دادگستری و یا عدم مطابقت سنوات تمدید در دو سامانه کانون و قوه قضاییه ) اطلاعات ارسالی مربوط به « تاریخ اعتبار پروانه» از سوی کانون وکلا ، به سایت عدلیران ، مورد پذیرش قرار نگیرد ؛ در اينصورت امكان ابلاغ اوراق قضايى و اوقات دادرسى وجود نداشته و حضور وكيل براى دفاع نيز تا قبل از رفع اين اشكال غيرممكن مى گردد.
توصيه مهم:
بمنظور پرهيز از اختلالات احتمالى فوق الذكر، توصيه مى شود همكاران بعد از انجام مراحل تمديد الكترونيكى و حضور در کانون برای ثبت نهایی تمدید در سیستم و حصول اطمينان از تمديد پروانه ، پس از ٢٤ ساعت با مراجعه به سامانه قوه قضاييه ، از پذيرش تمديد پروانه ارسالى از سوی كانون وكلا و مطابقت تاريخ تمديد مندرج در سامانه كانون وكلا و قوه قضاييه ، اطمينان حاصل نمايند.
جهت ملاحظه تاریخ اعتبار پروانه در سامانه قوه قضاییه (عدلیران) اینجا کلیک نمایید